Podgląd dla członka Zarządu

Aby nadać członkowi Zarządu dostęp bierny - tylko do podglądu, bez możliwości zmian należy dodać nowe konto użytkownika oraz nadać uprawnienia do konkretnej WM. W tym celu przechodzimy do:

  • Zakładki Zasoby > menu Funkcje > Administratorzy.
  • Pole Administrator > wpisujemy nazwę użytkownika. Nazwą może być imię i nazwisko, jednak sugerujemy tutaj stworzenie jej od nazwy nieruchomości. Nazwę nadajemy na zasadzie: Z + NazwaWM + Nr , przykładowo: Z-Wiatraczna1-1.
  • Pole Końcówka > wpisujemy krótką frazę która doda się do loginu użytkownika.
  • Pole Hasło > podajemy hasło tymczasowe dla użytkownika.
  • Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!).
  • Klikamy Dodaj.
  • Jeśli trzeba powtarzamy czynność dla kolejnych nowych użytkowników.
  • Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.

Następnie przechodzimy do:

  • Zakładki Zasoby > menu Funkcje > Uprawnienia.
  • Pole Administrator > wybieramy nowo dodane konto członka Zarządu.
  • Pole Wspólnota > wybieramy WM do której wybrany użytkownik ma mieć podgląd.
  • Pole Dostęp > wybieramy Dostępna. W tym momencie pojawi się pole Uprawnienia.
  • Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!)
  • Klikamy Dodaj.
  • Jeśli trzeba powtarzamy czynność dla kolejnych użytkowników.
  • Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.

Uwagi:

  • Tak stworzony użytkownik będzie:
    • Miał możliwość podglądu bazy tylko do odczytu, bez możliwości wprowadzania zmian.
    • Widział nieruchomość tak jak normalny administrator.
    • Mógł generować wydruki.
    • Widział plan kont (ogólny i wspólnoty) oraz dokumenty księgowe.
  • Login użytkownika powstaje poprzez dodanie po kropce zawartości pola Końcówka (z narzędzia Administratorzy) do nazwy bazy.
    • Przykład: Z-Wiatraczna1-1
    • Końcówka: zw1-1
    • Login: <baza>.zw1-1 co daje w przykładowej bazie: doc.zw1-1
  • System wymusi zmianę hasła tymczasowego podczas pierwszego logowania do systemu.
  • System wymusza zmianę hasła co 30 dni.