Błąd JPK - brak NIP

Podczas generowania plików JPK możemy natrafić na błąd :

  • ERR The 'http://jpk.mf.gov.pl/wzor/2017/11/13/1113/:NrKontrahenta' element is invalid

Przyczyny należy szukać w braku NIPu odbiorcy (właściciela) lub dostawcy (kontrahenta).

Aby sprawdzić komu brakuje numeru NIP należy:

  • Zamknąć komunikat błędu.
  • W polu Weryfikacja schematu ustawić Nie weryfikuj.
  • W polu Akcja wybrać Podgląd.
  • Kliknąć w Pobierz.
  • Otworzy się nowa zakładka z podglądem pozycji, lokalizujemy w niej odbiorców/dostawców którzy nie mają numeru w kolumnie NIP.

Aby poprawić lub dodać NIP odbiorcy (właściciela) należy:

  • Nie zamykając zakładki Podatki, przejść do głównego okna Weles3.
  • W zakładce Zasoby wybrać wspólnotę i przejść do zakładki Administracja.
  • W zakładce przejść do menu Zasoby > Edytuj dane właścicieli.
  • Na liście właścicieli odszukać odbiorcę który ma wpisany błędny NIP lub nie ma go podanego.
  • W Polu NIP wpisać poprawny numer.
  • Kliknąć Dodaj.
  • Wpisać hasło i zatwierdzić.
  • Powrócić do zakładki Podatki.
  • Kliknąć OK na okienku błędu i spróbować ponownie wygenerować plik JPK.

Aby poprawić lub dodać NIP dostawcy (kontrahenta) postępujemy podobnie, z tą różnicą że poprawiamy go w:

  • Zakładka Zasoby > Menu Zasoby > Edytuj kontrahentów.

Uwagi:

  • NIP należy poprawić lub uzupełnić wszystkim odbiorcom lub dostawcom w danym okresie za który generujemy plik.
  • Zwykłym właścicielom lokali można podać NIP o wartości 9999999999 - "Brak".
  • Przy większych nieruchomościach można zwrócić się do zespołu pomocy Weles o nadanie wszystkim właścicielom NIPu "Brak".