Poprawa numerów liczników

Zdarza się że w procesie zakładania budynku w systemie, numery liczników są pomijane lub nie są od razu dostępne. W takim wypadku liczniki są dodawane z numerami technicznymi. Takie numery można łatwo poprawić za pomocą importu z arkusza. Jeśli mają już Państwo gotowe zestawienie tabelaryczne to można z niego skorzystać, trzeba je sprowadzić do formatu rozpoznawanego przez system, opisanego w dalszej części instrukcji. Takie zestawienie można też wygenerować z systemu, aby to zrobić przechodzimy do:

  • Menu zasoby > Wydruki > Zasób.
  • Dodajemy wydruk > Lista odczytywania liczników.
  • Pole Typ > Lista importu.
  • Pole Format > CSV Excel (;).
  • Klikamy Podgląd wydruku.
  • Dokument importujemy do arkusza kalkulacyjnego, wybierając odpowiednie kodowanie i separator.

Takie zestawienie formatujemy do postaci tabelki, w której znajduje się trzy kolumny:

  • MIE - wpisujemy numer lokalu (taki jak w systemie).
  • NR - wpisujemy numer licznika w systemie.
  • NNR - wpisujemy nowy numer licznika.

Formatowanie zestawienia otrzymanego z systemu przedstawiamy poniżej.

Tak sformatowaną tabelkę kopiujemy (wraz z tytułami kolumn) i wklejamy w:

  • Menu funkcje > Import danych > Pole dane
  • Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.

Okno powinno się zamknąć. Nowe numery powinny być od razu widoczne na licznikach. Czasami trzeba też odświeżyć okno:

  • Menu funkcje > Odśwież

Uwagi:

  • Numer licznika może mieć 12 znaków.
  • Jeśli wystąpi błąd podczas importu, proszę sprawdzić czy pomiędzy arkuszem a systemem są zgodne numery lokali i liczników oraz ich typy.
  • Przyczyną błędów może być też brak zer wiodących w numerach liczników lub niewidoczne spacje dodane w komórkach.