Poprawa numerów liczników
Zdarza się że w procesie zakładania budynku w systemie, numery liczników są pomijane lub nie są od razu dostępne. W takim wypadku liczniki są dodawane z numerami technicznymi. Takie numery można łatwo poprawić za pomocą importu z arkusza. Jeśli mają już Państwo gotowe zestawienie tabelaryczne to można z niego skorzystać, trzeba je sprowadzić do formatu rozpoznawanego przez system, opisanego w dalszej części instrukcji. Takie zestawienie można też wygenerować z systemu, aby to zrobić przechodzimy do:
- Menu zasoby > Wydruki > Zasób.
- Dodajemy wydruk > Lista odczytywania liczników.
- Pole Typ > Lista importu.
- Pole Format > CSV Excel (;).
- Klikamy Podgląd wydruku.
- Dokument importujemy do arkusza kalkulacyjnego, wybierając odpowiednie kodowanie i separator.
Takie zestawienie formatujemy do postaci tabelki, w której znajduje się trzy kolumny:
- MIE - wpisujemy numer lokalu (taki jak w systemie).
- NR - wpisujemy numer licznika w systemie.
- NNR - wpisujemy nowy numer licznika.
Formatowanie zestawienia otrzymanego z systemu przedstawiamy poniżej.
Tak sformatowaną tabelkę kopiujemy (wraz z tytułami kolumn) i wklejamy w:
- Menu funkcje > Import danych > Pole dane
- Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.
Okno powinno się zamknąć. Nowe numery powinny być od razu widoczne na licznikach. Czasami trzeba też odświeżyć okno:
- Menu funkcje > Odśwież
Uwagi:
- Numer licznika może mieć 12 znaków.
- Jeśli wystąpi błąd podczas importu, proszę sprawdzić czy pomiędzy arkuszem a systemem są zgodne numery lokali i liczników oraz ich typy.
- Przyczyną błędów może być też brak zer wiodących w numerach liczników lub niewidoczne spacje dodane w komórkach.