Ustawienie rozliczenia kosztów
Aby określić sposób rozliczenia kosztów należy:
- W zakładce Administracja kliknąć na przycisk Naliczenia.
- Następnie na K. bieżąca.
- Przechodzimy do Menu obciążenia > Rozliczenia kosztów.
- W polu Rozliczany składnik wybieramy opłatę do rozliczenia.
- W polu Element struktury zazwyczaj wybieramy całą WM, można też wskazać pojedynczą strukturę lub lokal.
- W polu Typ określamy rodzaj rozliczenia. (więcej na temat w osobnej dokumentacji)
- W polu Sposób wybieramy jakich lokali ma dotyczyć rozliczenie, jeśli ma dotyczyć wszystkich ustawiamy Łącznie.
- Pole Sposób wpr. alg. > Zwykły.
- W polu Algorytm wybieramy daną według której ma się odbyć rozliczenie.
- W polu Wartość wybieramy lub wpisujemy kwotę do rozliczenia.
- Pole Typ VAT > Brutto. (Uwaga - pole zależne od specyfiki WM)
- Pole Wydruk > Drukuj tylko niezerowe.
- Klikamy Dodaj.
- Powtarzamy czynności dla innych składników.
- Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.
- W korekcie bieżącej przeliczamy rozliczenie, Menu Obciążenia > Nalicz korekty RL+RK.
- Sprawdzamy rozliczenie, klikając lokale, wyrywkowo przeliczając ręcznie udział.