Dodanie pożytku

Bardzo często wspólnota ma możliwość osiągania dodatkowego przychodu, na przykład za reklamę. Aby wystawić dokument odbiorcy należy:

  • Przejść do Menu zasoby > Edytuj struktury. (Jeśli struktura na pożytki jest już dodana to ten krok pomijamy)
  • Z pola Struktura wybrać najwyższy element (całą WM).
  • W polu Nazwa wpisać POŻYTKI.
  • Kliknąć Dodaj.
  • Wpisać hasło i zatwierdzić.

Nowa struktura nie będzie od razu widoczna, pokarze się jeśli będzie do niej przydzielony lokal.

Następnym krokiem jest dodanie lokalu na pożytek:

  • Przechodzimy do Menu Zasoby > Edytuj mieszkania
  • Z pola Lokal wybieramy: NOWY LOKAL
  • W polu Nazwa wpisujemy numer lokalu. Dla pożytków zazwyczaj numer ustalamy na P01, P02, P03, ....itd.
  • Pole Informacja może pozostać puste, można tu też wpisać opis pożytku.
  • Klikamy Dodaj.
  • Wpisać hasło i zatwierdzić.

Kolejnym etapem jest dodanie odbiorcy do pożytku. Przechodzimy do:

  • Menu zasoby > Edytuj włascicieli.
  • Z pola Lokal wybieramy wcześniej dodany lokal.
  • W polu Data ustawiamy datę od której pożytek ma być dodany. Zazwyczaj dodajemy go od pierwszego dnia miesiąca - aby opłata była za cały miesiąc.
  • W polu Operacja wybieramy:
    • Istniejący właściciel - jeśli pożytek ma być podłączony pod istniejącą już kartotekę (konto FK).
    • Nowy właściciel - jeśli pożytek ma być dodany na nowej kartotece/rozrachunkach/nowym koncie 201.
  • Pole Udziałowcy > Właściciel główny - pozostawiamy bez zmian.
  • Pole Struktura > wybieramy strukturę POŻYTKI. (Ważne!)
  • Pole Dokument - jeśli pożytkowi ma być wystawione:
    • Zwyczajny wydruk opłat to wybieramy: Zawiadomienie.
    • Jeśli wspólnota jest vatowcem to wybieramy: Faktura VAT.
    • Jeśli ma być wystawiona Faktura bez VAT (dawniej Rachunek) lub Nota obciążeniowa to wybieramy: Rachunek.
  • Pole Typ > jeśli mamy dedykowany typ własciciela na pożytki to go wybieramy - jeśli nie pozostawiamy Ogólne.
  • W polu Imię i Nazwisko wpisujemy krótką nazwę odbiorcy.
  • W polu Adres - wpisujemy wszystkie dane odbiorcy (będą wyświetlane na wydruku).
  • W polu Weryfikacja adresu wybieramy Nie sprawdzaj struktury.
  • W polu Informacja wpisujemy dodatkowe informacje - pole może pozostać puste.
  • Klikamy Dodaj.
  • Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.

Pożytek w tym momencie powinien się pojawić w zakładce Administracja w polu Struktura.

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności prosimy o przysłanie maila do obsługi technicznej Weles. W mailu prosimy podać jakie opłaty powinien mieć pożytek. Opisać sposób naliczania opłaty, ilość i stawkę, można też załączyć skan wystawionego wcześniej dokumentu.