Sprawozdania finansowe
Celem sporządzenia elektronicznego sprawozdania finansowego należy:
- pobrać i zainstalować aplikację Ministerstwa Finansów
- w aplikacji utworzyć sprawozdanie
- konieczne jest prawidłowe podanie NIPu - po nim system będzie odnajdywał nieruchomość której dotyczy sprawozdanie
- w aplikacji trzeba potwierdzić, że jest się osobą fizyczną - nie będzie to mieć znaczenia dla działania sprawozdań
- w aplikacji wypełniamy przymusowe pola bilansu i rachunku zysków i strat kwotami 0 - będzie to potem nadpisane przez Weles3
- do działania konieczne jest przypisanie specyfikacji raportów dowolnych dla odpowiedniego bilansu i rachunku zysków i strat
- przygotowany przez aplikację plik (zip lub xml) trzeba wrzucić w zakładce Sprawozdania finansowe w menu Funkcje/Podatki w zakładce Zasoby
- po zatwierdzeniu zostanie pobrany plik sprawozdania będący kopią przesłanego pliku ze zmianami:
- ustawionymi datami początkowymi i końcowymi
- ustawioną datą sporządzenia
- wypełnionymi bilansem i rachunkiem zysków i strat
- pobierany plik jest sprawdzany pod względem zgodności z definicjami struktur dostarczanymi przez Ministerstwo Finansów - jeżeli wystąpi niezgodność, plik się nie pobierze i zostanie wyświetlony komunikat błędu.
- pobrany plik można otworzyć w aplikacji aby podejrzeć jego zawartość