Sprawdzanie formatu pliku wyciągu bankowego
Aby sprawdzić poprawność formatu pliku do importu, należy przejść w zakładkę Zasoby i następnie wybrać jedną funkcji, w zależności co sprawdzamy:
- Menu Funkcje > Importuj płatności masowe - jeśli sprawdzamy wyciąg z wpłatami masowymi.
- Menu Funkcje > Importuj wyciąg elektroniczny - jeśli sprawdzamy wyciąg zwykły (z historią rachunku).
W obu oknach postępujemy identycznie:
- Przechodzimy do Sprawdzanie formatu.
- Pole Plik > klikamy Przeglądaj.
- W oknie dialogowym wyszukujemy plik > klikamy Otwórz.
- Klikamy Zatwierdź.
Jeśli system poprawnie rozpozna wyciąg to otworzy się nowe okno w którym zostaną zaprezentowane jego poszczególne pozycje/transakcje. Natomiast jeśli format pliku będzie zły system wyświetli błąd.
Uwagi:
- Jeśli otworzy się pusta strona, oznacza to, że plik jest prawdopodobnie pusty. Aby się upewnić, można spróbować otworzyć go w zwykłym programie do edycji tekstu (np Notatniku, Wordzie).