Sprawdzanie formatu pliku wyciągu bankowego

Aby sprawdzić poprawność formatu pliku do importu, należy przejść w zakładkę Zasoby i następnie wybrać jedną funkcji, w zależności co sprawdzamy:

  • Menu Funkcje > Importuj płatności masowe - jeśli sprawdzamy wyciąg z wpłatami masowymi.
  • Menu Funkcje > Importuj wyciąg elektroniczny - jeśli sprawdzamy wyciąg zwykły (z historią rachunku).

W obu oknach postępujemy identycznie:

  • Przechodzimy do Sprawdzanie formatu.
  • Pole Plik > klikamy Przeglądaj.
  • W oknie dialogowym wyszukujemy plik > klikamy Otwórz.
  • Klikamy Zatwierdź.

Jeśli system poprawnie rozpozna wyciąg to otworzy się nowe okno w którym zostaną zaprezentowane jego poszczególne pozycje/transakcje. Natomiast jeśli format pliku będzie zły system wyświetli błąd.

Uwagi:

  • Jeśli otworzy się pusta strona, oznacza to, że plik jest prawdopodobnie pusty. Aby się upewnić, można spróbować otworzyć go w zwykłym programie do edycji tekstu (np Notatniku, Wordzie).