Utworzenie płatności masowych
Do uruchomienia usługi płatności masowych w systemie Weles3, konieczne jest podpisanie odpowiedniej umowy z bankiem. Na załączniku do umowy powinna znajdować się informacja na temat struktury numeracji rachunków wirtualnych. Po otrzymaniu takiej informacji, wygenerujemy indywidualne numery kont bankowych właścicielom.
Postać rachunku wirtualnego
Obsługa płatności w Systemie Identyfikacji Masowych Płatności odbywa się w oparciu o standardowy numer rachunku bankowego (IBAN). Sposób budowy numeru rachunku wirtualnego został przedstawiony poniżej:
Objaśnienia:
- A – liczba kontrolna - jest wyliczana indywidualnie do każdego numeru konta (przez system).
- B – numer rozliczeniowy jednostki banku - 8 cyfrowy identyfikator banku i oddziału
- C – kod Klienta banku
- D – identyfikator dodatkowy (nieruchomości, rachunku), np gdy umowa z bankiem podpisana jest z zarządcą który posiada kilka nieruchomości, lub gdy księgowość prowadzona jest na dwóch rachunkach (np z podziałem na tzw “zaliczkę” i “fundusz remontowy”). Jeśli identyfikator dodatkowy nie występuje, D staje się rozszerzeniem E.
- E – identyfikator dłużnika/płatności
Aby założyć płatności w systemie, trzeba przesłać do działu wsparcia, części numeru oznaczone jako B i C. (+ewentualnie D)
Przykład załącznika do umowy poniżej, informacje istotne zaznaczone na żółto:
Uwagi:
- Prosimy nie przysyłać nam skanów umów z bankiem - wystarczy załącznik ze strukturą lub wypisana sama struktura w mailu, w postaci:
cc 1234 5678 9012 XXXX XXXX XXXX
- Jeśli WM posiada dwa rachunki bankowe dla których będą tworzone oddzielne płatności masowe, to załączniki prosimy opisywać np. bieżące i FR.
- W systemie Weles 3, numeracja rachunków wirtualnych opiera się o numer kartoteki konta 201 właściciela - dzięki temu jest on unikalny.
- Nowemu właścicielowi jest generowany nowy, unikalny numer rachunku indywidualnego w momencie dodawania go do systemu.
- Nie stosujemy i stanowczo odradzamy prowadzenie numeracji w oparciu o numer lokalu.
- Jest możliwość importu już wygenerowanych/używanych wcześniej numerów rachunków - w tym celu prosimy nam przesłać zestawienie w arkuszu, zawierające kolumny: [nr lokalu] [nr konta ind].
- Na wydruku opłat za lokal - numer konta podajemy dodając wydruk: "Wykaz do zapłaty".
- Jest możliwość sporządzenia zbiorczego zestawienia rachunków wirtualnych, robimy to za pomocą: Menu Funkcje > Wydruki > Zasób > Lista kont indywidualnych.