Dane do założenia nieruchomości

Aby proces zakładania nieruchomości przebiegł jak najszybciej oraz bezbłędnie, najlepiej jest nam dostarczyć arkusz z danymi w którym:

  • Na początku arkusza jest zawarty pełen adres wspólnoty - będzie on później wyświetlany na dokumentach.
  • Wszystkie dane jednego lokalu są zawarte w jednym wierszu, łącznie z licznikami. (WAŻNE)
  • Nie stosujemy łączenia komórek. (WAŻNE)
  • W jednym arkuszu były wszystkie dane jednej nieruchomości.
  • W kolumnach są spójne, jednorodne dane.
  • Formatowanie komórek ograniczamy do minimum.
  • Nie stosujemy ukrytych wierszy i kolumn.
  • W arkuszu nie zawieramy zbędnych danych.
  • Nazwę właściciela zawsze podajemy w kolejności Imię Nazwisko - nie odwrotnie.
  • W nazwie własciciela nie może być spacji na końcu nazwiska.
  • Jeśli właściciel ma dwa telefony lub adresy mail do kontaktu, rozdzielamy je przecinkiem lub średnikiem.
  • Jeśli podajemy wartość liczbową - nie dopisujemy jej miana w komórce - wiadomo że np. powierzchnia jest w m2.
  • Jeśli lokal jest lokalem bez licznika - wyraźnie zaznaczmy to w arkuszu wyrażeniem RYCZAŁT - BRAK LICZNIKA.
  • Opis naliczeń oraz wartości stawek umieszczamy pod zestawieniem właścicieli.
  • W arkuszu warto jest też odpowiedzieć na pytania:
    • Czy rozrachunki z właścicielem będą prowadzone z podziałem na Media i eksploracja oraz Fundusz remontowy? Czy może będzie tylko jedno sumaryczne konto rozrachunkowe?
    • Od jakiej daty będą robione księgowania w systemie?
    • Od jakiej daty będą rozliczane liczniki? (WAŻNE)

Jako podstawę mogą Państwo wykorzystać Arkusz z przykładowymi danymi.

Dane nieruchomości do założenia