Podgląd dla członka Zarządu
Aby nadać członkowi Zarządu dostęp bierny - tylko do podglądu, bez możliwości zmian należy dodać nowe konto użytkownika oraz nadać uprawnienia do konkretnej WM. W tym celu przechodzimy do:
- Zakładki Zasoby > menu Funkcje > Administratorzy.
- Pole Administrator > wpisujemy nazwę użytkownika. Nazwą może być imię i nazwisko, jednak sugerujemy tutaj stworzenie jej od nazwy nieruchomości. Nazwę nadajemy na zasadzie: Z + NazwaWM + Nr , przykładowo: Z-Wiatraczna1-1.
- Pole Końcówka > wpisujemy krótką frazę która doda się do loginu użytkownika.
- Pole Hasło > podajemy hasło tymczasowe dla użytkownika.
- Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!).
- Klikamy Dodaj.
- Jeśli trzeba powtarzamy czynność dla kolejnych nowych użytkowników.
- Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.
Następnie przechodzimy do:
- Zakładki Zasoby > menu Funkcje > Uprawnienia.
- Pole Administrator > wybieramy nowo dodane konto członka Zarządu.
- Pole Wspólnota > wybieramy WM do której wybrany użytkownik ma mieć podgląd.
- Pole Dostęp > wybieramy Dostępna. W tym momencie pojawi się pole Uprawnienia.
- Pole Uprawnienia > nie nadajemy żadnych uprawnień (WAŻNE!)
- Klikamy Dodaj.
- Jeśli trzeba powtarzamy czynność dla kolejnych użytkowników.
- Wpisujemy hasło i zatwierdzamy.
Uwagi:
- Tak stworzony użytkownik będzie:
- Miał możliwość podglądu bazy tylko do odczytu, bez możliwości wprowadzania zmian.
- Widział nieruchomość tak jak normalny administrator.
- Mógł generować wydruki.
- Widział plan kont (ogólny i wspólnoty) oraz dokumenty księgowe.
- Login użytkownika powstaje poprzez dodanie po kropce zawartości pola Końcówka (z narzędzia Administratorzy) do nazwy bazy.
- Przykład: Z-Wiatraczna1-1
- Końcówka: zw1-1
- Login: <baza>.zw1-1 co daje w przykładowej bazie: doc.zw1-1
- System wymusi zmianę hasła tymczasowego podczas pierwszego logowania do systemu.
- System wymusza zmianę hasła co 30 dni.