Filtry wydruków

System pozwala na ustawienie prostych filtrów w wydrukach dokumentów. Mamy tutaj możliwość: wykluczenia byłych właścicieli, wygenerowania zawiadomienia dla właścicieli, u których zmieniły się wartości obciążeń względem konkretnego miesiąca, czy też utworzyć dokument tylko dla właścicieli, którzy nie mają wprowadzonych adresów e-mail (przydatne gdy części właścicieli wysyłamy zawiadomienia przez e-mail, a pozostałym tradycyjne papierowe). Funkcje filtrów są tylko opcją, a nie samodzielnym wydrukiem - mogą być użyte tylko w połączeniu z jakimś innym wydrukiem/wydrukami (np Dokument + Wykaz do zapłaty).

Aktualny właściciel

Opcja ta pozwala na wskazanie właścicieli, którzy na dany dzień mają/nie mają lokalu. Jest przydatna, gdy chcemy wygenerować wydruk tylko dla aktualnych właścicieli lokali lub odwrotnie - gdy chcemy wysłać pismo tylko do byłych właścicieli (przykładowo o planowanym rozliczeniu kosztów, które będzie także ich dotyczyło). Funkcja posiada dwa pola wyboru:

  • Na dzień - określamy konkretną datę z którą system ma sprawdzać stan posiadania lokalu.
  • Posiadanie - ustawiamy parametry filtrów:
    • Posiada lokal - wydruk tylko dla posiadających lokal we wskazanym dniu.
    • Nie posiada lokalu - wydruk tylko dla nieposiadających lokalu we wskazanym dniu.

Dane kontaktowe

Dzięki temu filtrowi możemy wskazać tylko tych właścicieli, którzy posiadają określone dane kontaktowe, takie jak: adres e-mail, czy kontaktowy nr telefonu. Funkcja jest szczególnie przydatna, gdy nie wszyscy właściciele posiadają wprowadzone adresy e-mail do programu (część zawiadomień wysyłamy za pomocą poczty elektronicznej a pozostałe tradycyjnie papierowe). Funkcja ta posiada dwa pola wyboru:

  • Forma kontaktu - wybieramy rodzaj kontaktu, którego posiadanie system ma sprawdzać.
    • Telefon - system sprawdza, czy właściciel ma wprowadzony jakikolwiek nr telefonu (stacjonarny lub komórkowy).
    • Telefon komórkowy - system sprawdza, czy właściciel ma wprowadzony nr telefonu komórkowego.
    • Telefon stacjonarny - system sprawdza, czy właściciel ma wprowadzony nr telefonu stacjonarnego.
    • E-mail - system sprawdza, czy właściciel ma wprowadzony adres poczty elektronicznej.
  • Posiadanie - ustawiamy parametry filtrów:
    • Posiada - wydruk tylko dla tych, którzy posiadają wskazaną formę kontaktu wprowadzoną do systemu.
    • Nie posiada - wydruk tylko dla tych, którzy nie posiadają wskazanej formy kontaktu wprowadzonej do systemu

Zmiany naliczeń

Filtr ten pozwala wygenerować zawiadomienia tylko dla tych właścicieli, którym zmieniły się wartości zaliczek, w porównaniu do innego, wskazanego przez nas obciążenia. Funkcja ta jest szczególnie przydatna, gdy zawiadomień o zaliczkach nie przekazujemy właścicielom w sposób cykliczny, ale incydentalny - przykładowo, gdy zaliczki ulegają zmianie tylko niektórym właścicielom i tylko dla nich chcemy przygotować wydruk. Funkcja posiada dwa pola wyboru:

  • Miesiąc - wskazujemy konkretne naliczenie, do którego system ma przyrównać bieżące, aktualnie drukowane obciążenia.
  • Zmiana - ustawiamy parametry filtrów:
    • Zmiana naliczeń - wydruk tylko wtedy, gdy nastąpiła zmiana w naliczeniach w porównaniu do wskazanego wyżej miesiąca/naliczenia.
    • Brak zmiany - wydruk tylko wtedy, gdy obciążenia nie uległy zmianie w porównaniu do wskazanego wyżej miesiąca/naliczenia.

Dane

Filtr ten pozwala wygenerować wydruki tylko dla tych osób, dla których zostaną spełnione warunki określone w polach wyboru filtru. Przykładowo do lokali można dodać daną określającą numer budynku/klatki, dzięki temu drukować dokumenty dla określonej grupy. Można tez określić kryterium odnośnie powierzchni, drukować tylko dokumenty lokalom przekraczającym 100m2. Gdy zostanie wybrana dana Liczba garaży - dokumenty stworzą się tylko dla właścicieli garaży.

Wydruk główny i zależny

Tworząc dokument można uzależnić wydruk od tego, czy inne wydruki mają do przedstawienia jakiekolwiek informacje. Ustawiamy to za pomocą ikon wskazanych po lewej :

  • ( i ) - domyślny - oznacza wydruk główny, wydrukuje się zawsze jeśli warunki ustawione w opcjach wydruku zostaną spełnione dla właściciela.
  • ( ? ) - oznacza wydruk zależny - wydrukuje się tylko wtedy jeżeli chociaż jeden z wydruków głównych pokarze informacje.

Filtr ten ma za zadanie ograniczenie generowania niepełnych dokumentów, na przykład takich gdzie na wydruku uzyskujemy sam tekst, bez tabelki z opłatami. Szczególnie pomaga na pominięcie byłych włascicieli przy drukowaniu zawiadomień o opłatach.