Wydruk - Rozliczenie liczników
Jednym z ważniejszych wydruków generowanych z programu w ciągu roku jest rozliczenie liczników. Dokument generujemy zawsze po sprawdzeniu i zaksięgowaniu rozliczenia. Aby to zrobić należy:
- Wejść w Menu Funkcje > Wydruki.
- Przejść do zakładki Dokumenty (jeśli mają być one opatrzone numerem) lub zakładki Osoby (jeśli wystarczy wydruk bez numeru) .
- Z listy wydruków dodajemy:
- Dokument lub Naliczenia - pokaże on tabelkę z rozliczeniem.
- Zużycia liczników - zostaną pokazane liczniki i ich odczyty na początek i koniec okresu rozliczenia.
- Wykaz do zapłaty - spowoduje pokazanie się podsumowania z numerem konta bankowego oraz kwotą do wpłaty.
- Tekst - w nim wpisujemy tekst wprowadzający jak i objaśnienia do rozliczenia. (można go dodać kilka razy, w różnych miejscach)
- W każdym z tych elementów sprawdzamy i ustawiamy opcje szczegółowe.
- Szczególnie proszę zwrócić uwagę aby w polu Miesiąc, na każdym z wydruków, było wybrane te same obciążenie.
- Warto dobrze opisać rozliczenie aby właściciele dobrze je zrozumieli.
- Po ustaleniu wszystkiego klikamy Podgląd wydruku i pobieramy plik PDF.
Poniższy wzór rozliczenia prosimy traktować jako przykład.
Przykład wydruku rozliczenia:
przyk wdr rl pdf2.pdf
Ustawienia wydruków użyte przy generowaniu powyższego dokumentu: