Wydruk - Rozliczenie liczników

Jednym z ważniejszych wydruków generowanych z programu w ciągu roku jest rozliczenie liczników. Dokument generujemy zawsze po sprawdzeniu i zaksięgowaniu rozliczenia. Aby to zrobić należy:

  • Wejść w Menu Funkcje > Wydruki.
  • Przejść do zakładki Dokumenty (jeśli mają być one opatrzone numerem) lub zakładki Osoby (jeśli wystarczy wydruk bez numeru) .
  • Z listy wydruków dodajemy:
    • Dokument lub Naliczenia - pokaże on tabelkę z rozliczeniem.
    • Zużycia liczników - zostaną pokazane liczniki i ich odczyty na początek i koniec okresu rozliczenia.
    • Wykaz do zapłaty - spowoduje pokazanie się podsumowania z numerem konta bankowego oraz kwotą do wpłaty.
    • Tekst - w nim wpisujemy tekst wprowadzający jak i objaśnienia do rozliczenia. (można go dodać kilka razy, w różnych miejscach)
  • W każdym z tych elementów sprawdzamy i ustawiamy opcje szczegółowe.
  • Szczególnie proszę zwrócić uwagę aby w polu Miesiąc, na każdym z wydruków, było wybrane te same obciążenie.
  • Warto dobrze opisać rozliczenie aby właściciele dobrze je zrozumieli.
  • Po ustaleniu wszystkiego klikamy Podgląd wydruku i pobieramy plik PDF.

Poniższy wzór rozliczenia prosimy traktować jako przykład.

Przykład wydruku rozliczenia:

przyk wdr rl pdf2.pdf

Ustawienia wydruków użyte przy generowaniu powyższego dokumentu: