Zakładka Konta FK

Zakładka Konta FK służy do przygotowania wydruków księgowych. Wszystkie dokumenty generowane tutaj są robione wg dat księgowania pozycji (nie terminów płatności). Komponowanie wydruku zawsze zaczynamy od wyboru konta, z listy kont dostępnych po lewej stronie okna..

Zaraz po wyborze konta można przejść do środkowych kolumn. Wygląd kolumny z opcjami wydruku i liczba dostępnych opcji są ściśle związane ze stopniem rozbudowania analityki wybranego konta. Niemniej wygląd ogólny i zasada działania będzie zawsze taka sama. Do wyboru są następujące opcje:

  • Poziom stronicowania > wybieramy poziom analityki konta, zgodnie z którym wydruk ma być stronicowany (wybrany poziom analityki będzie dzielony na strony).
  • Poziom grupowania > wybieramy poziom analityki konta, zgodnie z którym pozycje na wydruku mają być grupowane (pokazywane w oddzielnych tabelkach). Nie może być to poziom z numerem wyższym niż przy stronicowaniu.
  • Analityka 1, Analityka 2 > wpisujemy tutaj numer konta które chcemy otrzymać na wydruku. Przykład: wybieramy konto syntetyczne 201, w polu Analityka 5 wpisujemy 3 - wtedy wydruk pokaże tylko konta rozrachunkowe FR właścicieli.

Aby wygenerować wydruk , należy dodać co najmniej jeden z dostępnych składników wydruków. Poniżej znajdują się ich opisy.

Kartoteka - rozrachunki

Na wydruku zostanie pokazana kartoteka konta, która pokarze pozycje księgowe z konta właściciela, sparowane z wpłatami. Dokument ten jest pomocy w prowadzeniu rozrachunków które weszły na drogę sądową. Funkcja, posiada dwa pola do zmiany parametrów wydruku:

  • Układ > wybieramy czy układ ma być wg uznań lub obciążeń.
  • Data końcowa > data końcowa.

Kartoteka konta

Ten element pozwala na dołączenie do wydruku wykazu obrotów (wszystkich operacji) na kontach księgowych. Funkcja, posiada trzy pola do wyboru parametrów wydruku:

  • Miesiąc początkowy > wybieramy miesiąc FK, od którego ma się rozpoczynać zestawienie.
  • Data końcowa > wybieramy datę, na której zestawienie ma się zakończyć.
  • Zakres > możemy wybrać wg czego będziemy sortować pozycje na wydruku, np daty księgowania, terminu płatności.

Obraz

Za pomocą tego elementy można umieścić grafikę/obraz na dokumencie. Na przykład skan pieczątki lu podpisu. Więcej na ten temat w instrukcji Grafiki na wydrukach.

Obroty miesięczne

Pozwala na dołączenie wydruku zestawienia obrotów miesięcznych na wybranym koncie. W oknie Miesiąc końcowy, należy określić zakres do kiedy ma obejmować wydruk.

Obroty na kontach

Pozwala na dołączenie wydruku zestawienia obrotów na wskazanym koncie w wybranym okresie czasu. Wydruk sugerujemy drukować na stronie A4 w orientacji poziomej: Pole Strona > A4 Poziomy.

Odstęp

Za pomocą tej funkcji możemy wprowadzić odstęp pomiędzy dwoma sąsiadującymi pozycjami na wydruku. W pole należy wprowadzić wartość odległości wyrażoną w punktach typograficznych ( 1pt = 1/72 cala = 0,3528 mm).

Podział strony

Wstawienie podziału strony - następny wydruk będzie na następnej stronie.

Saldo

Za pomocą tej funkcji możemy wygenerować wydruk przedstawiający obroty Wn i Ma oraz saldo danego konta na wybrany dzień.

Tekst

Dzięki temu wydrukowi możemy umieścić na dokumencie dowolny tekst - tytuł z treścią. Funkcja posiada dwa pola tekstowe:

  • Tytuł > wpisujemy tytuł elementu/części, nie całego dokumentu. Możliwe jest skorzystanie z podpowiedzi - tekstu wprowadzonego za pomocą funkcji Treść na wydruku w menu Funkcje z zakładki Administracja lub Zasoby.
  • Treść > wpisujemy dowolną treść, która ma być zaprezentowana pod tytułem wydruku na dokumencie. Dodając podwójne entery - tworzymy nowy akapit w treści.

Wpis

Dzięki temu wydrukowi możemy umieścić na dokumencie dowolny tekst, oraz poddać go formatowaniu (justowaniu). Funkcja posiada następujące opcje:

  • Pozycja (1-1000) > Określamy początkowe położenie tekstu, gdzie “1” oznacza lewą a “1000” prawą stronę.
  • Justowanie > określamy sposób justowania tekstu (Do lewej, Centruj, Do prawej).
  • Treść > Wpisujemy dowolną treść, która ma być zaprezentowana pod tytułem wydruku na dokumencie.